Bejelentkezés
elfelejtett jelszó - regisztráció
Belépve (0)
Vendég (46)

Mai alkotások: 0
Havi alkotások: 11
Összes alkotás: 28.475
Regisztrált felhasználó: 2.371

Hozzászóláshoz jelentkezz be vagy regisztrálj!
2008-05-01 19:58:37
nem olvastam vegig. nem birtam.
2008-04-30 18:13:27
Értem. Bár az utóbbi időben én is csak kívülről láttam ilyen csapatokat.

Apropó, most néztem ennek az "új magyar szerepjátéknak" az oldalát, a neve Nemundir, és sikerült végigvergődnöm a magyarázatukon, hogy mi is a szerepjáték. Hát borzadály. Ha szörnyülködni akarsz, hogy manapság milyen rpg-nek nem nevezhető dolgokat adnak ki, akkor hajrá. Becsülöm, hogy össze tudták hozni, de a színvonal...pont lesz Szegeden egy találkozójuk a hétvégén, és történetesen arra fogok járni, úgyhogy megnézem őket. De tuti, hogy önkritika nulla, amúgy színészek...Teljesen kiidegelt, olvasd el!

Elieh
2008-04-28 17:29:03
nem, en mindig eleg komolyan vettem, es amint valaki nem utotte meg a szintet, mondtam, hogy bocs, kevés vagy.. vagy embereld meg magad, vagy szia..
kemeny modszer, tudom, de csak azert nem jatszom valakivel, mert haver.. elmegyek vele fagyizni, teazni, mozizni, sorozni, stb, de a jatekot en tul komolyan veszem
2008-04-28 16:30:22
Hali!

Örülök, bár sajnos messze...

Én meg azt tervezem, hogy szeptembertől nyitni kéne itt nálunk egy RPG klubbot. Csak még keresnem kéne hozzá egy társszervezőt, mert én sem érek rá mindig, sőt...De az ötlet megvan, csak kivitelezni kell :). Ezzel is hozzájárulok a terjeszkedéshez.

Apropó, jártál már úgy, hogy egy party, amit normálisnak indítottál, teljesen elgagyisodott? Ellenszer?

Elieh
2008-04-28 15:34:25
szervezodik budapesten egy earthdawn parti, kimondottan eletut stilusban hősi fantasy
akit erdekel, sade kukac earthdawn.co.hu
:D
2008-04-26 12:25:44
Hali!

Bocs, hogy nem kommunikálok mostanában, de kicsit sokat dolgozok. Remélhetőleg jövő héten magukhoz térnek a főnökeim, és utána már rendben lesz. Gondolom te is el vagy foglalva az államvizsgával :). Addig is minden jót!

Elieh
2008-04-05 10:11:42
én neten keresztul nem tudnek.. szerintem.. a fiuk mondtak, hogy amikor ic vagyok, tok mas lesz a mimikám, a nonverbalis kommunikaciom, meg mindenem.. azokat nem tudom, hogy tudnam potolni.. meg nemtudom.. nekem az a hangulat is, hogy osszegyulunk, leulunk, kaja meg rohogoszunet, stb..dobásoknak orules :D

hat, nem tudom, en probalkozok, de nem ismerek meg uj embereket, mert mar nem vagyok olyan kimaszkalos, mint régen, foleg ismerosokkel megyek, klubba meg ilyesmi helyen eleve nem probalkozok.. meg egyaltalan orulok, ha valaki nem zombi :( az, hogy erdekelne is, es tenne is lepeseket vagyaim netovabbja lenne
2008-04-04 16:04:19
Üdv!

Csak azért írtam, hogy magán, mert lassan párbeszéddé válik köztünk, amit amúgy nem bánok, tekintve a témáját és minőségét :).

Sajnos a tapasztalat tényleg ez, és néha én is el vagyok ezen keseredve, főleg ha arra gondolok, hogy én egy játékot írok, és igazán jó vele foglalkozni, de nem csak magamnak szánom. Ha már beleölöm minden tehetségem, az éveim számáról nem is beszélve, ami csak fogy, nem növekszik, akkor már érthető, hogy próbálom felkutatni hozzá a közönséget.

Hihetetlen, hogy BP-en két ember van, akit találtál minőségi játékra. A "kinevelés" szó amúgy nagyon tetszett, mert én már több csapatra valót képeztem, de aztán úgy jártam mint Obi-van, és valahogy átálltak a sötét oldalra. Vagy csak elköltöztek, máshol tanulnak, stb. Megtehetném persze, hogy tényleg elkezdek a városban kutatni a jó fej emberek után, akikben látok fantáziát. Volt már rá példa, és nem vagyok szívbajos, simán odamegyek és megkérdem: "szerepjátékozol?". Csak már nem nagyon kenyerem a mesélés, és hát azt nem lehet minden bokorban találni. Esetleg olyat, hogy "mész, mész, aztán elédugrik két ork". Majd talán ha leállamvizsgáztál tényleg megpróbálhatunk összehozni valamit! Tényleg, neten keresztül próbáltad már? Elvileg műkszik, bár nem ugyanaz, hiányzik belőle a lélek.

Na bocs, én is kicsit belehevültem :).

Elieh
2008-04-02 16:04:12
Budapesti vagyok.. nekem két srác volt, akiket "kineveltem", az egyik Kínában van :D A másikkal bármikor jatszanek, mert ügyes nagyon, de kellene még legalább két ember.

A számítógépes jatekok max az igenyt csokkentik, meg kényelmesebb, mint osszeszervezni ot embert, amikor az ember csak le is ulhet, akar 20 percre is (Asztali jateknal meg ugye ezt nem lehet :)) szoval nekem eszembe se jutna osszehasonlitani a kettot :))

én rossz tapasztalataim irtam meg (elnezest, csunya, erzelgos kitores volt), hat ez van, ezt tapasztalom :(

allamvizsga utan talan.. probalkozom :D
nemhiszem, hogy maganjellegu lenne a dolog, szerintem ezek igenis sokakat erinto problemak

szió
s
2008-04-02 15:32:07
Hali!

Hát hihetetlen, de úgy látszik, az általánosításaim a szerepjátékosok táboráról igazak, ez legalább most kiderült. Egyrészt kihaltak az igazi játékosok (bocs, csak kihalófélben vannak :)), másrészt a maradék elponyvásította a az egészet. Nem tudom mi lehet az oka ennek, de tuti nem a számítógépes játékok, mert azzal én is játszok és mégsem. Gondolom a fiatalság rügyező személyiségének gyors eltiprása/megfelelő irányba terelése a média által vitte idáig a dolgokat. Nincs már jelen a fantázia, vagy ha igen, akkor az alkotókedv és képesség veszett el, együtt a kettő meg pláne ritkán találkozik. Na most én is jól lehordtam a "rendszert".

Másik kérdés, hogy az ország mely pontján laksz? Hátha nem olyan messze, és esetleg összehozhatunk valamit. Próbálok valami lelket rázni a társaságba, de felénk (Kaposvár) aztán teljes a csőd, mindenki "populáris", más szóval gyenge átlag. Talán a legközelebbi hely, ahol találni normális RPG életet az Pécs (egyetemi város, bár a miénkre is mondják, de nem hihetik, hogy bevesszük).

Amúgy remélem hamar meglesz a RPG-s alrovatok új formája, és akkor rakhatnál föl kedvenceket ;).

A játékra visszatérve. Nyilván nagyban függ a minőség az igényektől. És hiába vagy "csúcs" játékos, vagy mesélő, ha a többiek igénye nem ez. Én már nagyon sok társaságban játszottam, sőt sokan kezdtek el játszani az én révemen, de ha volt egy-egy kakukktojás a csapatban, akkor másir bomlásnak indult az egész. Voltak itt anno tényleg veterán játékosok, akik még az előtt kezdtek el foglalkozni a témával, mielőtt ez rendesen bejött volna az országba, de aztán valahogy eltűntek, vagy alkoholba ölték a mesélőkedvüket. Pedig vannak arcok, akik a magyarországon kiadott Werewolf kegészítők hivatalos fordítói voltak, és piszok jó mesélők akadtak köztük, de aztán ki tudja mi lett velük. Gondolom elköltöztek BP-re, mert hogy ott még van érdeklődés. Azért kíváncsi lennék, hogy külföldön mi a helyzet, de amíg nem tudok biztosat, addig kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy ott minden rendben.

Én már rég abbahagytam a mesélést, a fenti okoból, de azért még látok reményt, hogy lehet itt mit csinálni.

Na csá (kezd magánba átmenni a fórum)!

Elieh
2008-03-28 18:36:56
ja, ha meg partim is lenne :D beteg, de az elmult honapban ketszer almodtam karaktert O_o

valaki kerdezte tolem, hogy van e az earthdawnban tér meg idomagia.. mondom nincs, es nem is hianyzik belole :D (ez csak az agyonerositesrol jutott eszembe.. )

A magiaellenallas erdekesen megy, van egy alap védőértéked (a magikus az eszlelesbol jon, a fizikai az ugyessegbol, es a szocialis a karizmabol)..beavatottsagi korrel, meg magikus targyakkal, lehet erositeni, meg ideiglenesen varazslattal.. eleg nehez novelni..
es van a pancel, amit egy fokkal konnyebb novelni, ha sikerult a talalat, ugye abbol vonodik le.. fizikai sebzesre ott a pancel, ÉS a képességek, magikus sebzesre meg sajnos csak képesség van, de a tamado varazslatok nagy resze fizikai,tehat fizikai pancel szamit

meseltem anno egy harcot egy torpe harcos es egy torpe elementalista kozott, elso korosek voltak mindketten, valamin osszekaptak, es intelligens emberek modjara harccal oldottak meg.. egyszerre ajultak ki :D a harcos minden korben tamadott, a varazslo csak minden masodik korben tudott (mert szalat kellett szonie), de akkor kb akkorat sebzett, mint a harcos ket kor alatt

amugy nekem nagyon sokat jelentett peldaul az, hogy kitalaltam vmit, hogy igy jo, aztan megszereztem a konyvet, es abban ugyanugy volt leirva.. azzal magyaraztam, hogy erzem a vilagot, logikus..

valaki azt mondta, hogy a szerepjatek menekules, nem tudom mennyire van igaza (mindenesetre mindketten elismerjuk, hogy kettonk kozul en vagyok a boldogabb es kiegyensulyozottabb), nem tudom mennyire van igaza, de a jatek nekem nagyon sokat adott.

valahogy egyensulyban erzem, es nagyon nehezen talalok hasonlo gondolkodasu jatekosokat.. es az earthdawnhoz kell egy bizonyos fajta hozzaallas.. en heroikus fantasyt szeretek meselni/jatszani, némi darkkal és intrikaval (es igen: neha erzelmi szalakkal) fuszerezve, es erre a kivalasztott szerepre sokan nem kaphatóak, es ahogy korbeneztem, azt lattam, hogy a meselok sokszor szeretik szivatni a jatekosokat, es ez a hozzaallas mar sokszor kizarja a heroic fantasy lehetoseget (en imadom erkolcsi, és olykor fizikai kihivas ele allitani..de valahogy sose birtam azt a kisstilus jatekstilust, hogy eladva galyarabnak osszekotozve ebredsz, minden cuccod elveszett, vagy o, te vagy az istencsaszar, tested osszes porcikajat magikus targy fedi, ellened, ó, kiállni senki sem oly botor.. nem is szeretem, ha valaki nyolc percen keresztul beszel a szobaban levo fuggony mintajarol...es a "gyakjunk mar" mondattol kiver a viz.. szomorunak talalom, amikor azt tapasztaltam, hogy a jatekosok feladtak a karakterek szemelyiseget, hogy "menjen a tortenet", vagy hogy egyuttmaradjanak.. nem tudom.. az a baj, hogy piszok magas lecet allitottam, aminek nehez megfelelni :(
eletutat jatszom, oneshootos alkalomra hiaba hivnak, nem megyek.. pedig regen nem szamitott, csak jatszunk..
teljesen egyszeruen elni egy masik vilagban, felepiteni egy szemelyiseget, nezni, ahogy fejlodik, egyutt orulni vele, és kuzdeni, atelni amit erez,latni, hallani, amit o, elerni a celjait stb.. a vilag legegyszerubb dolganak erzem, és mégis tok nehez partnert talalni ehhez..
foleg mert:
- nem veszik a faradsagot, hogy utanaolvassanak a vilagnak
- tulsagosan ki vannak egve, hogy kitalaljanak valami jo karaktert, (vagy nincs bajom a klises karakterrel, csak legyen jol megkeverve, kijatszva, stb)
- nem veszik eleg komolyan, felszines szorakozasra vagynak, en meg tul komolyan veszem XD
- nem kovetkezetesek, nem tudjak letenni ajatek elott a gondjaikat, hogy felszabadultan legyenek masok

egyre kaotikusabb vagyok XD
sebaj, lelovom magam
2008-03-28 17:32:41
Basszus de jó valaki olyannak a hangját hallani, aki ennyire bele van szállva, mint ahogy én is. Tökéletesen értem amit írtál, meg az elfogultság okát is. Pont erről beszéltem valakivel, hogy aki képes hangulatokban gondolkodni, az már félig benne van. És ahogy látom Te legalább annyira erre építesz, mint én.

Sajnos én sem ismerem túlzottan ezt a játékot, mert csak futólag játszottam vele. Általában szeretem, ha egy játékban egyediek a fajok, és ezt eddig mindenki dícsérte az ED-ban. Valahogy amúgy úgy érzem, hogy neked bejönne az enyém is. Nem tudom, látok némi hasonlóságot, bár még sokat kell dolgoznom rajta, de egyszer nagyon ász lesz. Tényleg sok világ van, amit klisésnek éreztem, vagy egyszerűen unalmasnak. Sorolhatnám de felesleges. Ami viszont sokkal jobban dühít, ha a szabályrendszer gagyi, nem enged meg teljes szabadságot, kiélezve a mágiarendszerre, mert az a halálom. Ha már mágiával sem lehet valamit megtenni, akkor abban semmi különleges nincs.

Viszont az nagyon érdekes, amit a magas körös harcos/varázstudó egyensúlyáról írtál. Ezt tényleg nehéz elérni, sajnos nem emlékszem hogy megy ED-ben a mágia elleni mentő, vagy mi okozza az ellenállást egyáltalán. A skilles rendszerek ebben mindig is előbbre voltak, a sima fantasy-kal szemben. Legtöbbször persze úgy próbálták ezt kiküszöbölni, hogy mindkét oldalt az egekig erősítgették, de most felnyitottad kicsit a szemem, és próbálok tenni az ügyben, ami a sajátomat illeti. Mindenesetre örvendek, hogy van aki szívből beszél ilyesmiről :).

Elieh
2008-03-27 19:01:41
foleg azok a dolgok tetszenek benne, ami miatt nem lett siker.. :)
tetszik, ahogy ki vannak dolgozva a fajok, nem klisések, tetszik az, hogy a szabalyrendszer osszhangban van a vilaggal, amit nem sok rendszernel lattam
tetszenek a legendak, hogy a karakterek hosok, kivalasztottak, es hogy ki hogy eli meg
tetszik, hogy sokfele stilusban lehet jatszani
tetszik a képi vilaga, az az, hogy minden, mindennep osszefugg (jo, ez onnan is van, hogy jol kitalaltak).
tetszik a finomság, a mágia
tetszik, hogy nincsenek kasztok, hanem diszciplinak vannak, ami komolyabb jóval, egyszerre hatarol be, es ad még nagyobb szabadságot. tetszenek a képességek, az, hogy a legutolso harcos is aktiv magikusan (bar nem ugy varazsol, mint egy harcos).. tetszik a balansz, hogy egy magas körös (mert itt beavatottsági kör van, nem szint) harcos ugyanolyan esélyes, mint egy varázsló.. (amit nem sok jatekrol mondhatsz el)
nemtudom.. ugy megtaláltam benne sokmindent, amt mas jatekokból hianyoltam.. sokan nem szeretik a képi világa miatt, de nekem jeff laubenstein, janet aulsio, larry macdougall, mert a tobbi alkoto kepei nagyon bejonnek..
egyszer elkezdtem sorolni a kedvenc fajaim: troll, ork, t'skrang..és szépen lassan felsoroltam az osszes jatszhato fajt.. mindig és mindig talalok uj kihivast benne, megunhatatlan..
nem allitom, hogy a vilagon a legjobb jatek, csak hogy szamomra tokeletes.. amikor eloszor jatszottam benne borzalmas mesélo volt, és szornyu a kaland, es megis meginditott bennem valamit, es tudtam, hogy ez a vilag lesz az.. es utana bar nem tudok angolul valami fényesen, beszereztem az osszes konyvet, es elolvastam, és egyre jobban lenyugozott.. nagyon sok kiegeszitot irtak hozza, es szegyenletesnek talalom, hogy a magyar jatekosok 99%a csak az alapkonyvet olvasta, es nincsenek tisztaba a vilaggal..
de ez van.. tobbnyire kulfoldiekkel beszelgetek az edrol, a legutolso vizsgaidoszak ota (november) sajnos nem jatszok, de hianyzik .. es meg valami: ed az nagyon jellemfejleszto jatek, es ezt nagyon sok jatekrol nem lehet elmondani..
bar lehet, hogy a stilus, ahogy jatszottuk az, nem tudom megitelni.
hu, ez hosszu lett, es erthetetlen, elnezest
2008-03-27 17:19:18
Cof666: Köszi a toborzást! Én is pont ilyesmivel próbálkozok :>.

Sade: Na akkor egy cipőben járunk, mert én is kb. 15 éve kezdtem. Azért kérdeztem, hogy mi benne neked az "örök" - hogy idézzelek - mert esetleg majd kikérhetem alkalomadtán a véleményed. Írok ugyanis egy sajátot (kicsit sokszor említem, de majd visszafogom magam), és jó lenne majd mások szemszögéből is látni mit csinálok. Szóval még nem tudom milyen formában, nem biztos, hogy egyelőre felrakom az Artagorára, de valahogy majd mutatok írásokat. Ha érdekel persze...De előbb-utóbb ide is érkezik.

Elieh
2008-03-26 07:16:38
Elieh: eleg sok világot kiprobaltam (15 eve jatszom lassan), Ed mellett/utan is jatszottam/meseltem mast, de a szerelem az ED.
Mi fogott meg benne? Az, hogy eredeti..hogy örök, és hogy jó.. tudnek sok aprosagot mondani (fajok kidolgozasa, legendák, világ, szabalyrendszer, magiarendszer), de egyik sem lenne az igazi.. az igazság ott bujkal,hogy mind.. nagyon egyben van a vilag, minden a helyén.
Mire másra gondolsz?
2008-03-25 13:50:02
Elieh hamarosan egy kis Soproni csapat elkezdi feltolni az RPG-be a kalandmoduljaikat stb ami ehhez a rovathoz szükséges.Egyenlőre igéret már van hozzá, hogy az emberek csatlakoznak az arta tagságához.Ha jól hallottam róluk akkor ők keményen nyomják ezt a műfajt.Ez véletlenűl derült ki az egyik vendégemnél akit rommá vartam.És szóba került az olédal is és atz új RPG lehetőség is.Vampire,Mágus és még ki tudja mi fenét tolnak a srácok ezerrel.....
2008-03-21 16:52:36
És mi az ami megfogot benne? Más is érdekel? Esetleg valami új....;>
2008-03-19 21:52:34
elieh: modul, vilagleiras, barmi.. enyem a http://earthdawn.co.hu .. izelitonek raknek fel képeket, ismertetot, modult, szornyit, barmi, ami kell (van vagy 500 cikkunk, mind sajat forditas, vagy sajat, kozel ezer kep, szoval lehet valogatni XD)
Earthdawn nekem nagy szerelmem
2008-03-18 18:13:41
Sziasztok!

Örülök, hogy még mindig van mit mondanom. És kedves Chilli, szívesen válaszolok :). Sade! Rajta vagyok. Amúgy mid volna?

Apropó, hol vagytok Ti többiek? Van még itt RPG-s, én tudom, csak bújkálnak.

Talán már elfelejtettétek, mikor egy mozdulatotokra éjkomorba fordult a világ, és a jeges szélben szakadt inú korcsok kaparták ki magukat a földből szavatokra? Vagy mikor a padlónyikorgást hallgattátok egész éjjel, az áldozatra várva? Ifjú korotokra, mikor tettétek a szépet, és aztán bortól részegen hadakoztatok a mámor ködéből előlépő ellennel? Nem hiszem, hogy elfeledtétek...:>>
2008-03-18 08:26:22
Sziasztok!

Kedves Elieh!

Olvastam ezt a hozzászólásodat. Köszönöm, hogy leírtad. Sajnos mostanság nincs időm írni mindenhez ahová szeretnék...(pedig a frissítésekhez is nagyon írnék...) Ezért nem reflektáltam erre az írásodra sem.
Azonban rövidesen megteszem, mert érdekes dolgokat osztottál meg Velünk. Kérdéseim is vannak ám!:-)

Addig is minden jót!

Üdv.: Chilli
2008-03-16 12:03:40
kérek earthdawn rovatot!!
2008-03-15 13:57:20
Sziasztok!

Chilli, a legjobb végét fogtad meg a dolognak :). Maguk a történetek, amiket a "Mesélő" elmond, vagy inkább eljátszat a játékosokkal pont így születnek. Van egy ötlet, ami köré szőheti a történetét, és ez lehet bármi, attól függően, hogy milyen az alap környezet, vagyis milyen szerepjátékról van szó. Ha pl. a Star Wars-ra gondolunk, az sci-fi játék, és annak megfelelő lenne a többi elem is, de ha - hasonló kalibert említve - a LOTR világát nézzük, akkor az egy fantasy világ a sok közül.

El kell persze választani a sok játékon belül a szabályrendszert, és a helyet/világot, ahol játszódik. Ezért találhat mindenki saját ízlésének megfelelő játékot, mert el tudja dönteni, hogy egy technika uralta bolygón akar szerencsét próbálni, vagy egy mocsokban vergődő középkort mintázó sárgolyón. Ezek mind más és más kultúrákat, vallásokat, fegyverarzenált, természet fölötti képességeket jelentenek.

A játékmenetről magáról - szerintem ez is érdekel - a következőt kell tudni. Gondolom vizuális típus vagy, na ehhez kell képzelőerő. Szóval a Mesélő felépít egy történetet, aminek főszereplői részben a játékosok által megszemélyesített karakterek, de sok más mellékszereplő, "statiszta", egyéb is van. Leegyszerűsítve minden játék egy bizonyos probléma megoldása körül forog. Ez nem jelenti, hogy egyszerű az eset, mert tegyük föl, ha egy kormány megdöntését terveznéd, hogy állnál hozzá egy diktatórikus állam esetén? Szóval akár évekig is lehet ezt folyamatosan játszani. A játékosok sem feltétlenül tisztaán játszanak, főleg ha nem teljesen azonosak az érdekeik. Mindenki eldöntheti ő mit csinál, hogyan viselkedik. A játékosok fejlődnek, a játékok során egyre több tapasztaltot, tudást, "hatalmat" szereznek.

Itt érkeztem a legsarkalatosabb ponthoz. Az általad "vitt" karakter személyiségét neked kell kitalálnod, méghozzá hitelesen. Azt szoktam mondani, hogy az a jó karakter, akit ha ott hagynál egy tetszőleges helyen, el tudod képzelni, hogy magától is megélne, a játékos irányítása nélkül. A személyiség tehát valódi kell legyen, akár szöges ellentétben is állhat a játékos valódi gondolkodásmódjával, a lényeg - és egyben a jó szerepjáték lényege is - hogy bele tudd magad élni annyira a karakter szerepébe, hogy aztán úgy viselkedj, reagálj, ahogy ő tenné, és nem úgy, ahogy Te magad.

Én személy szerint érzésekben gondolkodok, valamint hangulatokban. Egy karaktert ehhez a hangulathoz generálok, és azt az érzés mindig fel tudom idézni. Szélsőséges esetben akár halványulhat a kapcsolatod a valósággal, és valamennyire áthelyezheted magad oda, ahol játszódik a történet. De ehhez nagyon jó mesélő, és szintén jó játékos/játékosok kellenek.

Amint látod tényleg elég komplex, ahogy írtad is. A Sade által említett hentelős játékoknál ilyen finom játékra nincs is szükség, ott csak az ellen legyűrése a cél. Bár azt is lehet stílusosan. Ha kedvet kaptál, még mesélhetek :).

Amúgy szerintem aki sokat szerepjátékozott, máshogy nézi a dolgokat. Próbálja magát belehelyezni az érzékszervei által kapott helyzetbe. Lehet, hogy nagyban fejleszti tehát az empatikus készséget, és ad egy kis intuíciót is :).

Elieh
2008-03-14 12:10:49
chilli: nem gondolod rosszul :D

en a napokban probaltam elmagyarazni, es hasonlo hasonlatot talaltam: szerepjatek-zene.
azt, hogy elmagyarazni mi a zene, ugy komplex, eleg nehez, vannak stilusok (ahogy a szerepjatekban is, hentelos, kalandjatekos, szerepjatekos, eletut jatekos, stb), vannak egyuttesek (vilagok, amelyeken jatszuk, Earthdawn, Ars Magica, Call of Cthulthu)..
2008-03-13 18:04:14
Sziasztok!

Kedves Elieh!
Ha nem élek vissza az időddel, akkor örülnék, ha valamennyire felvázolnád ezt a dolgot. Ahogy eddig érzékelem, ez egy igen összetett, bonyolult műfaj.

Valami olyasfajta dologra gondolok, hogy én mint festő, mondjuk nem csak megfestek egy képzeletbeli teremtményt, hanem köré építek egy teljes, komplett, akár a valóságban is működni képes civilizációt, úgy hogy ebbe a világba bárki beléphessen és tetszőleges karakterrel esetleg tovább fejlessze, tökéletesítse.
Aztán lehet, hogy rosszul gondolom...:-)))

Tehát, megköszönöm, ha felvilágosítasz.

Üdv.: Chilli
2008-03-12 18:43:01
Sziasztok!

Örülök, hogy néhányan érdeklődtök. A kérdésekere válszolva:

Nyilván leginkább azokat érinti a rovat, akik foglalkoznak ezzel a témával, aktívan játszanak, stb. Éppen ezért kértem elsősorban őket arra, hogy az igényeket beszéljük meg, mert pl. én még tudnék mondani vagy fél tucat játékot, amit fel lehetne sorolni az alrovatoknál. Ezen kívül sokan maguk is írnak szerepjátékokhoz kiegészítő jellegű dolgokat, vagy akár saját játékot, mint én is. Az írói vénával megáldott RPG-sek sokszor novellákkal, kisregényekkel is színesítik az "életüket", és még biztos van sok olyan, ami nem jut eszembe, de mások gondolnak rá.

A másik dolog, hogy jó lenne már az Artagorán lévő szerepjátékosok táborát felmérni, mert én személy szerint örülnék neki, ha egy ilyen kreatív oldalon megismerkedhetnék más RPG-sekkel, esetleg összejöhetnénk, vagy akármilyen programot szervezhetnénk, mindezt annak a jegyében, hogy ne tűnjön el a süllyesztőben a magyar szerepjátékosok 95%-a, miután befejezte az iskoláit. Régi szerepjátékosok közül sokan azzal pótolták ezt, hogy regényeket írtak, sőt kiadót is nyitottak, hogy a saját játékaikat nyomhassák ki. Ez egy jó dolog, szóval ezzel a párbeszédre való felhívással csak egy kis életet szeretnék verni azokba, akiket érdekel a szerepjáték.

Hogy az olyanoknak, akik nem ismerik az RPG világát, mit is adhat egy ilyen rovat? Erre csak egy kedves ismerősömet tudnám említeni, aki 70 évesen nagyban játszott a 40 éves gyerekeivel, mert volt benne egy kis hajlam a fantasy iránt. Gyönyörű színes térképeket rajzolt hozzá, és igen jól érezte magát. Kicsit komolyabbra fogva. A szerepjáték olyan mint a színészet, a regényírás és a videojáték egyvelege. Talán sehol nem kap nagyobb szerepet a fantázia, játékos formában, kivéve a gyerekeket. Amúgy nagyon is hasonlít a kisgyerekek utánzó játékára, ahogy mindent lemásolnak és eljátszanak, amit az életben látnak. Ez is ilyen. De ha esetleg Chili, téged jobban érdekekl ennél, elmesélhetem hogyan is néz ki egy ilyen a valóságban.

Elieh
2008-03-11 13:09:26
Üdvözlöm az ötletet, mint afféle "régi veterán", az én eddigi életemet nagyban színesítette a szerepjáték, viszont ahogy említetted is, ez egy csoportos foglalkozás, és az én átiratomban leginkább személyes találkozáson alapul, ami azt jelenti, hogy írni róla én nem sokat tudok. Személyes tapasztalatom, hogy egy játék levezetése nagyon sok előzetes munkát igényel egy erre hivatott kalandmestertől, és még egy ilyen alapos munka után is annyira másként alakul a konkrét játék, hogy én sosem vettem a fáradtságot, hogy részleteibe belemenjek a történet kidolgozásának. Amúgy is én mindig azt élveztem a szerepjátékban, hogy abszolút kötetlen, a szereplők alakítják ki az események láncolatát, és nem egy lineáris játékmenetet kell végigcsinálni, mint mondjuk egy PC s program esetén. Na mindezzel azt akartam mondani, hogy nem pontosan értem, mire szeretnéd kérni a tagságot. Félre ne értsd, én tényleg imádom ezt a találmányt, és nagyon sok kreált világban barangolok szívesen, de amit el tudok képzelni, az mondjuk egy lejátszott modul fordulatainak ismertetése, különböző helyszínleírások, kitalált sztorialapok. Erre gondoltál? Vagy esetleg egy Chilli által említett ismertető a szerepjátékokról általában?
Ave!
2008-03-09 10:14:22
Sziasztok!

Nagyon nem vágom, hogy mi is lehet valójában az RPG. Hallottam már róla, érdekel is, de nem volt szerencsém még játszani.
Azt is láttam, hogy vannak szép számmal ilyen jellegű kategóriák, de sajna nincs még bennük semmi.
Tehát én mint érdeklődő, figyelemmel fogom kísérni az eseményeket...

Üdv.: Chilli
2008-03-08 13:45:44
Artagoralakók!


Az RPG rovat eddig – hasonlóan magához a szerepjátékhoz – ott porosodott a többi rovat mellett. Cseppet sem méltó ez hozzá, hiszen ugyanúgy Világokat teremt, utánozza a valóságot, szebbé, többé, teljesebbé teheti szellemünket. Elvisz olyan helyekre, ahol csak a képzelet jár, és véres diadalt ülhetünk általa a bennünk rejlő hatalmak torzképei felett. Átélhetjük mindazt, amit a költők és írók, festők, szobrászok műveikbe álmodnak, de nem látják azt élni. Ezért gondolom, hogy méltóbb helyre kell emeljük az Artagora többi „gyermeke” közt.

Sok szerepjátékkal foglalkozó ember van az Artagora tagságában. Ők talán örömmel fogadják, hogy ez a sokoldalú hely ezt a számomra igen kedves részt is magába foglalja. Szeretném, ha Ti, szerepjátékosok megtalálnátok a rovatban azt, ami lassan elveszni látszik. Ennek érdekében kérek mindenkit, hogy ossza meg velem és a többiekkel elvárásait. A szerepjáték nem a magányos alkotók világa, csoportosan űzik, ezért szükség van erre a párbeszédre. Jelenleg ugyanis az RPG-t a „Végtelen történet”-hez tudnám hasonlítani, és ha kiveszik a világból, akkor az a „másik” megszűnik létezni. Kis szigetek ezek, maroknyian játszanak félreeső helyeken, mintha valamiféle üldözött dolog volna, vagy egy kihalófélben lévő vallás.

Akik régebb óta foglalkoznak vele tudják, hogy milyen sokféle játékot és témát ölel föl, mindenki megtalálhatja benne a lehetőséget saját maga számára. Az öreg veteránok (ha használhatom ezt a kifejezést) ugyanúgy, mint akik csak hallottak róla, és szeretnének megismerkedni vele. Helyet kaphatnak a régebbi játékokkal kapcsolatos írások, modulok, fejlesztési ötletek és opciók szintúgy, mint a saját ötletek, saját fejlesztésű rendszerek és világok. A cél a szerepjáték visszahozása az életünkbe, és ezzel remélem nem csak saját vágyaimnak adok hangot.

Várok tehát minden régi és új játékost, érdeklődőt és álmodozót. Egyre kérek mindenkit: igyekezzen betartani az Artagora szabályzatát, és kerülje az ide nem való elemeket!


Elieh